Každý ľudský vynález sa skôr alebo neskôr pokazí. A platí to aj pre počítače. Pred tým, než všetky káble odpojíte, všetko dôkladne zabalíte a vyberiete sa do servisu by ste mali vyskúšať niekoľko „trikov“, ktoré vám môžu pomôcť.
V prvom rade by ste mali identifikovať, či máte pokazený hardvér (mechanické časti počítača) alebo softvér (programy).
Pri zapnutí počítača dôkladne skontrolujte, či nevidíte niekde iskrenie, necítite dym alebo zápach zhoreného plastu. V takomto prípade zariadenie ihneď odpojte od zdroja elektrického prúdu a zaneste ho do servisu.
Možno to znie otrepane, ale vypnutie a následné zapnutie počítača (aj iných zariadení, napríklad mobilných telefónov) vie vyriešiť množstvo problémov. Najmä ak sa jedná o zariadenia, ktoré sa vypínajú iba zriedkavo.
Pri poruche počítača by ste mali vždy skontrolovať, či sú všetky káble správne zapojené. Mohlo sa totiž stať, že počas vašej neprítomnosti niekto (kolega, spolubývajúci alebo aj domáce zviera) náhodou niektorý z nich odpojil.
V prípade poruchy softvér je často možné servis počítača realizovať aj na diaľku. Servisný technik sa môže na vaše zariadenie pripojiť a poruchu odstrániť pomocou špeciálneho softvéru (napríklad TeamViewer). Vďaka tomuto postupu ušetríte čas potrebný na cestu do servisu.
Viac informácií o vzdialenej pomoci nájdete na tejto stránke.